سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و او را از ایمان پرسیدند ، فرمود : ] ایمان بر چهار پایه استوار است ، بر شکیبایى ، و یقین و داد و جهاد . و شکیبایى را چهار شاخه است : آرزومند بودن ، و ترسیدن ، و پارسایى و چشم امید داشتن . پس آن که مشتاق بهشت بود ، شهوتها را از دل زدود ، و آن که از دوزخ ترسید ، از آنچه حرام است دورى گزید ، و آن که ناخواهان دنیا بود ، مصیبتها بر وى آسان نمود ، و آن که مرگ را چشم داشت ، در کارهاى نیک پاى پیش گذاشت . و یقین بر چهار شعبه است : بر بینایى زیرکانه ، و دریافت عالمانه و پند گرفتن از گذشت زمان و رفتن به روش پیشینیان . پس آن که زیرکانه دید حکمت بر وى آشکار گردید ، و آن را که حکمت آشکار گردید عبرت آموخت ، و آن که عبرت آموخت چنان است که با پیشینیان زندگى را در نوردید . و عدل بر چهار شعبه است : بر فهمى ژرف نگرنده ، و دانشى پى به حقیقت برنده ، و نیکو داورى فرمودن ، و در بردبارى استوار بودن . پس آن که فهمید به ژرفاى دانش رسید و آنکه به ژرفاى دانش رسید از آبشخور شریعت سیراب گردید ، و آن که بردبار بود ، تقصیر نکرد و میان مردم با نیکنامى زندگى نمود . و جهاد بر چهار شعبه است : به کار نیک وادار نمودن ، و از کار زشت منع فرمودن . و پایدارى در پیکار با دشمنان ، و دشمنى با فاسقان . پس آن که به کار نیک واداشت ، پشت مؤمنان را استوار داشت ، و آن که از کار زشت منع فرمود بینى منافقان را به خاک سود ، و آن که در پیکار با دشمنان پایدار بود ، حقى را که بر گردن دارد ادا نمود ، و آن که با فاسقان دشمن بود و براى خدا به خشم آید ، خدا به خاطر او خشم آورد و روز رستاخیز وى را خشنود نماید . و کفر بر چهار ستون پایدار است : پى وهم رفتن و خصومت کردن و از راه حق به دیگر سو گردیدن و دشمنى ورزیدن . پس آن که پى وهم گرفت به حق بازنگشت ، و آن که از نادانى فراوان ، خصومت ورزید ، از دیدن حق کور گشت ، و آن که از راه حق به دیگر سو شد ، نیکویى را زشت و زشتى را نیکویى دید و مست گمراهى گردید ، و آن که دشمنى ورزید راهها برایش دشوار شد و کارش سخت و برون شو کار ناپایدار . و شک بر چهار شعبه است : در گفتار جدال نمودن و ترسیدن و دو دل بودن ، و تسلیم حادثه‏هاى روزگار گردیدن . پس آن که جدال را عادت خود کرد ، خویش را از تاریکى شبهت برون نیاورد ، و آن که از هر چیز که پیش رویش آمد ترسید ، پیوسته واپس خزید ، و آن که دو دل بود پى شیطان او را بسود ، و آن که به تباهى دنیا و آخرت گردن نهاد هر دو جهانش را به باد داد . [ و پس از این سخن گفتارى بود که از بیم درازى و برون شدن از روش کارى که در این کتاب مقصود است نیاوردیم . ] [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :26
بازدید دیروز :45
کل بازدید :317970
تعداد کل یاداشته ها : 352
103/3/2
6:0 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
کمیل دیده بان[440]

خبر مایه
پیوند دوستان
 
پایگاه امام جعفر صادق شهیدیه کانون مسجد فاطمیه شهید یه عاشق آسمونی دانشجو رضا صفری بوستــــــان ادب و عرفــان قـــــــرآن سرباز ولایت گل باغ آشنایی کشکول چلچلی من نگارستان خیال ...تـــــــــــــــــــــــــــــا خــــــــــــــــــــــــــدا سورپرایز نگاهی نو به مشاوره سرچشمـــه فضیـلـــت ها ؛ امـــام مهــدی علیــه السلام Mystery نزار تنها بمانم اسیرعشق چشمـــه ســـار رحمــت ||*^ــــ^*|| diafeh ||*^ــــ^ *|| کلّنا عبّاسُکِ یا زَینب بهانه ـــــــ م . ج ـــــــــ سلحشوران حس لطیف من تنهایی......!!!!!! سارا احمدی ماتاآخرایستاده ایم وبلاگ گروهیِ تَیسیر صحبت دل ودیده ارمغان تنهایی * مالک * عکس های زیبا و دیدنی از دنیای پرندگان شهیدباکری میاندوآب سرزمین رویا دل نوشته فرمانده آسمانی من RASTI از هر در سخنی پلاک صفر ✘ Heart Blaugrana اسیرعشق farajbabaii ارواحنا فداک یا زینب مشکات نور الله Royapardazi جایی برای خنده وشادی و تفریح دهکده کوچک ما سامانه افزایش بازدید عی سی رنک اسرا عاشقانه شاپرکها زنگ تفریح 【∂Đιss ℓσνє ℓ گیاهان دارویی روستای اصفهانکلاته
«گل سرخ» فیلمی از سپیده فارسی جزو آن دسته از آثاری است که هر از چندگاهی در مورد فتنه 88 توسط فیلمسازان خارج نشین ساخته می‌شود و مجالی جز دیده شدن در جشنواره‌های دست چندم کشورهای غربی پیدا نمی‌کند.

 «گل سرخ» فیلمی از «سپیده فارسی» جزو آن دسته از آثاری است که هر از چندگاهی در مورد فتنه 88 توسط فیلمسازان خارج نشین ساخته می‌شود و مجالی جز دیده شدن در جشنواره‌های دست چندم کشورهای غربی پیدا نمی‌کند.این بار هم جشنواره فیلم زنان آلمان آغوشش را برای یک کارگردان حامی فتنه گشوده است تا فرصتی برای دیده شدن پیدا کند. 
داستان فیلم سراسر ابتذال است و اعتیاد، دختری از قماش فتنه گران با مردی که 25 سال از خودش بزرگتر است رابطه جنسی برقرار می‌کند، مردی 50 ساله که از قضا با او هم هنگام اوباشگری در خیابان آشنا شده. مرد در حقیقت فتنه گر دیروز است که از جریان منافقین می‌اید و دختر فتنه گر امروز وابسته به  جریان برانداز نظام و حالا شاهد پیوند این دو شبه فکر باهم هستیم. 
دختری که علیه همه اعتقادات و باورهای جامعه خود می‌شورد و همه آن را زیر پا می‌گذارد و مردی که با او در این راستا همزاد پنداری می‌کند. اما فیلم آنقدر شور از آب درآمده که حتی فتنه گران  هم به آن اعتراض کردند که  همه آنچه ما در آن جریان می‌خواستیم فقط مشروب و الکل و تمایلات جنسی نبود ولی جواب کارگردان به آنها در مصاحبه‌های خود اینگونه است که این بخش بزرگی از خواسته‌های آنها بوده باید نشان داده می‌شد. حالا این فیلم مبتذل خود موجب شکافی بین طیف فتنه شده که بر سر خواسته‌های خود باهم درگیر شده‌اند. 
اما داستان فیلم طوری پیش می‌رود که انگار کارگردان در حال عقده گشایی‌های اخلاقی است و این شاید نشات گرفته از شخصیت  اوست که از هویت بومی خود دورافتاده است فیلم نه حامل تفکر خاصی است نه پیام خاصی را منتقل می‌کند فقط تابلویی از بی بند و باری‌های افسار گسیخته یک ذهن بیمار است.شاید این فیلم هم چند جشنواره غربی را بگردد برای ناخن کشیدن به چهره معصوم و اخلاق مدار ایرانی‌ها ولی مهم آن است که ایرانی‌ها این اثر متعلق به  خودشان نمی‌دانند.

94/2/6::: 6:18 ع
نظر()